niedziela, 26 maja 2013

Foccacia z serem, pomidorem i boczkiem schwarzwaldzkim

Postanowiłam dziś wykopać jakąś kulinarną starowinkę. Wśród moich pierwszych zdjęć jedzenia znalazłam zdjęcia pysznego włoskiego pieczywka nadzianego mozarellą, pomidorami, boczkiem i czosnkiem.
Widziałam już różne wersje foccacii - płaskie, wysokie, z nadzieniem i bez. Ta wersja jest wypełniona po brzegi pysznościami i osobiście taka najbardziej mi odpowiada - podobnie jak pizza, którą też lubię obficie serową i pełną różnorodnych składników. Wprawdzie podobno  prawdziwa włoska pizza to tylko sos, ser i zioła - ja jestem Polką i polską pizzę lubić będę!:) Jedyne co z włoskiej pizzy lubię, to cienkie ciasto, ale takie grube, drożdżowe i wysokie też jest wspaniałe, a w wykonaniu mojej mamy - najlepsze!
Wróćmy jednak do dzisiejszego przepisu. Oto, co Wam proponuję:


FOCCACIA Z SEREM I BOCZKIEM SCHWARZWALDZKIM


Składniki:
ciasto: (jak zwykle na oko)
ok. 500g mąki
kilka łyżek oliwy z oliwek
1/3 szklanki mleka
około szklanki wody
paczuszka drożdży instant


nadzienie:
ser żółty
ser mozzarella
świeży pomidor
2 ząbki czosnku
kilka plastrów boczku schwarzwaldzkiego
sól, oregano, bazylia, ostra papryka


I co dalej?
 
Ciasto drożdżowe ugnieć, kontroluj składniki tak, aby miało odpowiednią konsystencję - na początku lepiące się, po wyrobieniu dość zbite - i odstaw do wyrośnięcia. Gdy podwoi swoją objętość podziel na dwie części (jedna z nich może być większa). Tą większą część wyłóż na blachę, uformuj - ja wyłożyłam ciasto po prostu na tortownicę. Ciasto posmaruj delikatnie oliwą, posyp ziołami i solą, wyłóż warstwami wszystkie składniki - pomidor pokrojony w plastry, posiekany czosnek, boczek i ser -  pamiętaj o dużej ilości sera!:) Na wierzch znów odrobina przypraw. Na wszystkie składniki nałóż kolejną porcję ciasta, zaklej dokładnie brzegi. Nakłuj z wierzchu ciasto, smarując delikatnie oliwą. Piecz w 200 stopniach, aż się zarumieni.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz