czwartek, 9 maja 2013

Zakręcone bułeczki ze szpinakiem

Po pierwsze - serdeczne dzięki za komentarze, to motywuje :)
Po drugie - wrzucam obiecany przepis na bułeczki, mój mężczyzna był nimi zachwycony! Za to moja noga niestety trochę ucierpiała (ugniatanie i wałkowanie ciasta wymaga puszczenia kul i stania na nogach o własnych siłach). Serce jednak urosło, bo mogłam w końcu coś pysznego upichcić. Ze względu na trudności wszelakie związane z brakiem nogi i dwóch rąk, ciasto przygotowałam sama, na oko, nie opierając się o żadne przepisy. Starałam się sprawdzać dokładne ilości składników, aby móc się nimi podzielić na blogu. Zaznaczę jednak, że z ciastem drożdżowym dopiero zaczynam przygodę (to był chyba mój 6 raz z drożdżami), ale mam w planach dojść sama do własnego przepisu na idealne drożdżowe ciasto. To było dosyć klejące, ale w miarę wyrabiania, jak to drożdżowe, zaczynało być sprężyste - polecam więc dużo cierpliwości :)


ZAKRĘCONE BUŁECZKI ZE SZPINAKIEM



Składniki:
ciasto:
250g mąki
2 łyżeczki drożdży instant
płaska łyżeczka soli
pol łyżeczki cukru
3 łyżki oliwy z oliwek
1 jajko
pół szklanki śmietany 18%


farsz:
1/3 mrożonego szpinaku
2 ząbki czosnku
sól



I co dalej?
Wszystkie składniki do ciasta wymieszaj. Ciasto wyrabiaj długo i porządnie, a następnie odstaw na godzinę w ciepłe miejsce, aby podrosło. W tym czasie przygotuj farsz do bułek - podsmaż szpinak, dodaj drobno posiekany czosnek i porządnie posól, aby wydobyć smak szpinaku.
Gdy ciasto będzie gotowe rozwałkuj je na prostokąt - **ja rozwałkowałam dosyć cienko, bo chciałam uzyskać gęstą spiralę - można jednak przygotować grube ciasto i zawinąć np. na trzy razy.** Posmaruj przygotowanym szpinakiem i zawiń w rulon. Pokrój na kawałki o grubości 2-3cm i ustaw na blasze jeszcze na 20 minut do podrośnięcia. 
Wstaw do piekarnika i piecz... nie sprawdziłam czasu - aż się zarumienią :)


Najpyszniejsze są świeże, z chrupiącą skórką! Smacznego!


4 komentarze:

  1. Ja do ciasta drożdżowego używam zawsze świeżych drożdży, może popróbuj od takiej zamiany?;-))) robisz zdjęcia sama, czy J robi, bo wszystko wygląda pysznie;-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię sama:) z drożdżami zwykłymi za dużo babrania, wolę sypkie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :) a zamiast śmietany można dodać mleko? W większości przepisów jest mleko dlatego pytam :P Bułeczki wyglądają niezwykle smakowicie i na pewno wypróbuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana daje im fajny śmietankowy smaczek, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zastąpić ją mlekiem:) jeśli konsystencja będzie za lepka albo zbyt sucha - dodaj odpowiednio trochę mąki lub więcej mleka. Cieszę się że przepis się spodobał! SMACZNEGO:)))

      Usuń