poniedziałek, 2 września 2013

Koktajl - pycha!

Bardzo lubię koktajle owocowe - najczęściej robię je na bazie mleka, chociaż zdarza mi się dodawać jogurt naturalny. Te z mlekiem są jednak trochę lżejsze, a wtedy można ich więcej zmieścić ;)) Także dziś koktajl mleczny - bananowo-ananasowy z dodatkiem miodu. Jest przepyszny, słodziutki (ale nie za bardzo!) i mocno owocowy. Bajka...


KOKTAJL BANANOWO-ANANASOWY


Składniki:
4 plastry ananasa z puszki
5 łyżek zalewy z ananasa z puszki
1 duży banan
mleko (ja używam 1,5%)
łyżka miodu
ewentualnie pozostały sok z puszki - do ananasowych kostek lodu


I co dalej?
Owoce pokrój na kawałki, wrzuć do blendera. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie zmiksuj. Celowo nie podałam ilości mleka - ja zawsze dodaję na oko, tak by konsystencja (lub ilość) mi odpowiadała. Najlepiej, aby mleko było schłodzone, jeśli nie jest, warto wstawić gotowy koktajl na jakiś czas do lodówki lub dodać kostki lodu. 


Ciekawa rada: A jeśli masz więcej czasu lub po prostu jesteś w stanie tak długo wytrzymać od otwarcia puszki z ananasem - możesz sok z ananasa zamrozić i dodać do koktailu zamiast zwykłych kostek lodu.


1 komentarz:

  1. ostatnio mam mega faze na koktaile ale nie mam pomysłow,

    kostki lodu - niby banalne w swojej prostocie a genialne. Sama bym na to nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń