poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Pyszne grzanki

Jednym z pomysłów na wykorzystanie już lekko czerstwego pieczywa, który często stosuję i który uwielbia J. są grzanki. Świeżego, chrupiącego pieczywka zawsze szkoda mi wykorzystywać do grzanek - dużo lepiej smakuje  w pysznej kanapce z twarożkiem, pastą jajeczną, czy po prostu plastrem sera lub wędliny i pomidorem.
Zapiekanki robię zwykle z tego, co mam akurat w lodówce. Lubię takie napakowane, z cebulą, wędliną, papryką, pieczarkami, kiszonym ogórkiem, ale często zdarza mi się robić grzanki z samym serem i ziołami.
Dziś proponuję zapiekanki z mielonym mięsem. Są obłędnie smaczne!

ZAPIEKANKI Z MIĘSEM


Składniki:
kilka kromek chleba
200g mielonej łopatki wieprzowej
1 cebula
kilka oliwek
tymianek, oregano, sól, pieprz
sos Develey Czosnek Chilli
starty ser żółty


I co dalej?
Cebulę pokrój z drobną kostkę, podsmaż na patelni razem z mięsem. Dopraw do smaku solą, pieprzem i ziołami. Kromki chleba posmaruj sosem (można wykorzystać zwykły keczup) i rozłóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdą kromkę nałóż przygotowane mięso. 



Po wierzchu posyp pokrojonymi na pół oliwkami (możesz dodać je bezpośrednio do mięsa podczas smażenia - ja dodałam je później, bo J. nie lubi oliwek:)). Posyp obficie żółtym serem i wstaw do piekarnika. 



Grzanki są gotowe, gdy ser jest rozpuszczony, chleb lekko chrupiący. Uważaj, żeby nie trzymać ich zbyt długo w piekarniku - za bardzo się wysuszą, będą się mocno kruszyć, a ser nie będzie się ciągnął - a to przecież największa przyjemność:)
Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz